dijous, 26 de gener del 2017

Presentació de la remesa de nous busos de TMB de 2017

Ahir dia 25 de Gener de 2017 es van presentar a la Plaça d'Ernest Lluch, al costat del museu blau del Fòrum, la remesa d'autobusos pertanyents a la comanda de 2016-2017 , que serviràn per retirar el material més veterà en circulació i ajudaran a reduir la contaminació. En concret es tracten de 15 Volvo 7900 híbrids articulats, 25 Solaris Urbino 18 híbrids articulats, 10 MAN Lion's City híbrids i 18 MAN de GNC amb carrosseria Castrosua New City (l'últim model). Ademés, a l'exposició va assistir també un dels Volvo B8RLE amb carrosseria Sercar, seguint la forma del Beulas Jewel, destinats al Barcelona Bus Turístic que van arribar amb l'anterior comanda. En aquest cas anava pintat amb la nova decoració que se l' ha implantat al BBT.

Varis dels autobusos presentats situats davant el museu blau


Els vehicles:

Ara explicaré un per un cada vehicle que es va presentar:

  • Volvo 7900 LAH: Aquests vehicles estan dins la sèrie 3500-3514, porten xassís Volvo B5LAH, tenen capacitat per a transportar 114 persones, de les quals 38 assegudes, i 2 PMR's, tenen propulsió híbrida dièsel-elèctrica en paral·lel, tenen una potència de 230 kW, els acumuladors són de ió-liti de 11.5 kWh x 2, medeixen 18 metres de llarg i disposen de 4 portes, davantera d'entrada, central d'entrada i sortida i les dues darreres portes de sortida.
  • Solaris Urbino 18 hybrid: Aquests vehicles estan dins la sèrie 3665-3689 (seguint la sèrie 3650-3664 de característiques similars), porten xassís Solaris Urbino 18H, tenen capacitat per transportar 112 persones, de les quals 34 assegudes, i 2 PMR's, tenen propulsió híbrida dièsel elèctrica en paral·lel, tenen una potència de 359 kW, els acumuladors són de ni-mh 20 kWh, medeixen 18 metres de llarg i disposen de 4 portes, davantera d'entrada, central d'entrada i sortida i les dues darreres portes de sortida.
  • MAN Lion's City Hybrid: Aquests vehicles estan dins la sèrie 5421-5430 (seguint la sèrie 5400-5420 de característiques similars), porten xassís MAN NL263, tenen capacitat per transportar 75 persones, de les quals 27 assegudes, i 2 PMR's, tenen propulsió híbrida dièsel-elèctrica en sèrie, tenen una potència de 310 kW, els acumuladors són de ucaps 0.4 Kwh, medeixen 12 metres de llarg i disposen de 3 portes, una davantera d'entrada i dues darreres de sortida.
  • MAN A22 Castrosua New City: Aquests vehicles estan dins la sèrie 1600-1617, porten xassís MAN A22 (NL313F), tenen capacitat per transportar 64 persones, de les quals 27 assegudes, i 2 PMR's, tenen propulsió a Gas Natural Comprimit, tenen una potència de 200 kW, medeixen 12 metres de llarg i disposen de 3 portes, una davantera d'entrada i dues darreres de sortida.
A part de les característiques esmentades abans per a cada un dels vehicles tots tenen en comú una sèrie de característiques que són i seran iguals a tots els busos que TMB està adquirint: Facilitats per a persones amb mobilitat reduïda (places reservades, rampa retràctil, polsadors per a invidents i terra baix antilliscant), polsadors d'obertura de portes, connectors USB per a la càrrega de telèfons mòbils o tauletes, calefacció i aire condicionat i indicador lateral lluminós de nom de línia i destinació.

D'esquerra a dreta: El MAN de GNC 1604, el Solaris híbrid 3665, el Volvo B8RLE per al BBT 2216, el Volvo híbrid 3507 i el MAN híbrid 5427.


L'empresa TMB:

L'empresa Transports Metropolitans de Barcelona és l'empresa pública que opera les línies urbanes de la ciutat de Barcelona, tant de metro com de bus, tot i que també opera algunes interurbanes que tenen l'inici a la mateixa ciutat. També operen el Tramvia Blau, el funicular de Montjuïc i el telefèric de Montjuïc. Més informació en aquest enllaç.

Els autobusos a la dreta i el museu blau a l'esquerra.


L'acte:

A l'acte van assistir varis membres de diferents institucions de les quals destaquen la presidenta de TMB Mercedes Vidal i els representants de Volvo, MAN i Solaris. A l'acte la presidenta ha mencionat que TMB és l'operador de referència en millorar la qualitat de l'aire reduint els gasos contaminants. També va dir textualment: "es requereix exigència per millorar el transport públic en tots els aspectes com el confort i l'accessibilitat." La presidenta també va mencionar que l'any 2016 va haver nou record de viatgers, que s'està fent un esforç molt gran per millorar els autobusos a TMB, que venim d'una etapa de retallades fetes per l'administració del moment i que l'objectiu és que la mitjana d'edat dels vehicles, ara sobre els 9.8 anys, sigui de només 7 anys. Així mateix també va dir que els nous busos s'adquireixen per poder reduir fums i que s'estan adquirint més articulats que estàndard per adquirir més espai. 

Enric Cañas i Mercedes Vidal parlant a l'acte de presentació.


Per a més informació podeu entrar a:
https://www.solarisbus.com/ (Pàgina en anglès)
Galeria de fotografies:

Cartell explicatiu del Solaris Urbino 18 hybrid.

Lloc de conducció del Solaris.

Interior del Solaris.

Cartell explicatiu del Volvo 7900A hybrid.

Lloc de conducció del Volvo.

Interior del Volvo.

Detall del polsador d'obertura de portes.
Cartell explicatiu del MAN A22 GNC Castrosua.

Lloc de conducció del MAN de gas.

Interior del MAN de gas.

Cartell explicatiu del MAN NL263 Lion's City hybrid.

Porta central del MAN híbrid.


MAN híbrid vist des de davant.

Lloc de conducció del MAN híbrid.

Interior del MAN híbrid.

Detall del polsador d'obertura de portes interior del MAN híbrid.

Lloc de conducció del Volvo B8RLE Turístic.

Interior del pis inferior del Turístic.

Cartell explicatiu del Turístic.

Pis superior del Turístic.

La Plaça d'Eusebi Güell amb els autobusos a les bandes vista des del pis superior del Bus Turístic. 

Els dos tipus de MAN aparcats davant el museu blau.

Tres del Volvo articulats híbrids.

Primera sorpresa al marxar: un dels vehicles híbrids que ja té TMB en servei, el Alexander Dennis Enviro hybrid amb carrosseria de la desapareguda Tata Hispano número 5206, visitant el Fòrum.

I segona sorpresa al marxar: un dels dos Solaris articulats 100% elèctrics en proves a la H16 esperant sortir cap al Passeig Zona Franca.


Agraïments: m'agradaria poder agrair al servei de premsa de TMB per haver pogut obtenir totes les dades necessàries en format paper per tal de poder completar l'article amb més dades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada