dissabte, 25 de febrer del 2017

FGC reforça la línia Llobregat-Anoia amb motiu del Mobile World Congress

A partir de dilluns dia 27 de febrer fins al dijous 2 de març té lloc a la Fira Gran Via Hospitalet l'esdeveniment potser més important de la ciutat de Barcelona, el Mobile World Congress. Aquest any el congrés de mòbils celebra la seva desena edició i, com és de costum, FGC habilita un dispositiu especial a la línia Llobregat-Anoia per fer front a la gran demanda que tindran els desplaçaments entre Plaça Espanya i Europa-Fira.


A la dreta un tren de la línia S8 a Barcelona i a l'esquerra un tren de la línia S33 a Can Ros, tots dos estacionats a Sant Boi.


El dispositiu:

El dispositiu especial consisteix en diferents accions:
Detall del nom de l'estació d'Europa-Fira.
-Línia L8 Plaça Espanya-Molí Nou/Ciutat Cooperativa: increment de les circulacions fins a arribar a les 30 per dia.
-Línies S33, S4, S8, R5 i R6: les composicions doblaran la capacitat, és a dir, els trens de 3 cotxes passaran a circular en composicions de 6 cotxes, en la majoria de les expedicions d'aquestes línies.
-Estacions de Plaça Espanya i Europa-Fira: es redissenya la mobilitat als vestíbuls d'aquestes estacions per poder absorbir la demanda.
-Informació d'atenció al client: es reforça amb més personal, més senyalització, megafonia específica per a l'esdeveniment i   augment d'informació a les xarxes socials.


Unitat 213.36 amb un L8 a Barcelona estacionada a Sant Boi.

El dispositiu està enfocat a donar el millor servei possible fer facilitar la mobilitat dels assistents al congrés i dels usuaris habituals de la línia Llobregat-Anoia, dissenyat per mantenir la capacitat màxima dels trens de 8000 persones per cada hora, tot això per donar servei als màxims clients possibles garantint la seguretat i el confort dels usuaris en tot moment.
A més, s'han establert diferents plans de contingència, coordinats entre FGC, Mossos d'Esquadra, GSMA i Fira Barcelona, que contemplen diferents escenaris i actuacions necessàries per fer front a les diverses incidències de mobilitat i seguretat que puguin sorgir.

Tren de la línia S8 a Martorell entrant a Europa-Fira.



La línia Llobregat-Anoia:

La línia Llobregat-Anoia connecta la ciutat de Barcelona amb diferents poblacions del Baix Llobregat, del Bages i de l'Anoia a través dels seus serveis de viatgers. A més també s'inclouen els ramals de mercaderies que porten al port de Barcelona, a Súria, a Sallent a la Solvay i a la SEAT.


Tren de la línia R6 a Barcelona entrant a Pallejà.


Els serveis de viatgers que operen a la línia, sortint tots de Plaça Espanya, són els següents:
-L8 Molí Nou/Ciutat Cooperativa: connecta les poblacions de Barcelona, Hospitalet, Cornellà i Sant Boi.
-S33 Can Ros: connecta les mateixes poblacions que la L8 sumant Santa Coloma de Cervelló i Sant Vicenç dels Horts.
-S4 Olesa de Montserrat: connecta les mateixes poblacions que la S33 sumant Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Castellbisbal, Martorell, Abrera i Olesa de Montserrat.
-S8 Martorell: connecta les mateixes poblacions que la S4 entre Barcelona i Martorell.
-R5 Manresa: connecta les mateixes poblacions que la S4 restant-li Castellbisbal i afegint-se Monistrol de Montserrat, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet i Manresa.
-R6 Igualada:  connecta les mateixes poblacions que la R5 entre Barcelona i Martorell i s'afegeixen Sant Esteve Sersovires, Can Parellada, Masquefa, Piera, Vallbona d'Anoia, Capellades, la Pobla de Claramunt, Vilanova del Camí i Igualada.
-R50 Manresa i R60 Igualada: Variants semi-directes de les línies R5 i R6 respectivament.

Estacionats a Sant Boi un tren de la línia R6 a Barcelona a l'esquerra i un tren de la línia R60 a Igualada semi-directe a la dreta.


En quan els serveis de mercaderies operen els següents:
-Autometro Port Barcelona-SEAT Martorell: transport d'automòbils.
-Potasser Súria-Port Barcelona: transport de clorur potàssic.
-Potasser Sallent-Port Barcelona: transport de clorur potàssic.
-Potasser Súria-Ares (Sant Vicenç de Castellet): transport de clorur potàssic.
-Saler Súria-Solvay (Martorell): transport de clorur sòdic.

Locomotora dual 255.01 dels serveis de mercaderies d'FGC a Sant Boi. Aquesta va ser la 2003 "Urumea" d'Euskotren.


Fonts i enllaços d'interès:
http://www.fgc.es/cat/llobregat-anoia.asp
https://www.mobileworldcongress.com/ (en anglès)
http://www.trenscat.com/metrobaix/index.html

Tren de la línia S33 estacionat a Europa-Fira.

dimarts, 14 de febrer del 2017

Línia destacada del mes: línia H16 de TMB

Aquest mes de febrer la línia destacada és la H16 de Barcelona, una de les línies de la nova xarxa bus. Aquesta connecta el Fòrum amb el Passeig de la Zona Franca passant per llocs importants com la Plaça Catalunya i la Plaça Espanya.

Autobús 1410 al terminal del Fòrum de la H16


Breu història:

La línia H16 va néixer el 18 de novembre de 2013 i connectava el Paral·lel amb el Fòrum resseguint la costa barcelonesa. Amb la posada en marxa de la línia les línies 14, 36 i 41 van modificar els seus recorregut per tal de no solapar-se amb aquesta nova línia. El 15 de novembre de 2014 la línia va canviar el recorregut, passant a anar des de la Plaça del Nou fins al Fòrum mantenint igual el trajecte entre el Fòrum i la Avinguda Icària i deixant de fer el traçat entre Paral·lel i la Avinguda Icària quedant aquest cobert per la línia H14. Aquesta última modificació va portar canvis a la línia 41 i es van suprimir les línies 9 i 141. I per acabar a finals de gener la línia va començar a portar els dos nous autobusos articulats 100% elèctrics.

Autobús 1329 al terminal de la Plaça del Nou


La línia i horaris:

A continuació mostro les tires horàries de la línia H16 en cada sentit amb els seus horaris:
(extretes de La Marina Digital.)



A davant un Solaris Urbino 18 hybrid de la línia 33 que va estar de proves durant dues setmanes a la H16 i darrera un bus de la sèrie 6300.



Material mòbil:

La línia H16 utilitza majoritàriament vehicles de la sèrie 6300 de TMB, Irisbus Cityclass GNC articulats, i també utilitza els 1109 i 1110, Solaris Urbino 18 electric. En ocasions es veuen vehicles estàndard per falta de vehicles.

Un dels dos Solaris Urbino 18 electric recarregant-se al punt de càrrega de Cisell
El bus 6365 circulant desviat per Ausiàs March
El bus 6207 a la parada de Plaça Espanya/FGC


Fonts no pròpies consultades: 
http://i2.wp.com/lamarinadigital.cat/wp-content/uploads/bus-recorregut-2.jpg,
http://i2.wp.com/lamarinadigital.cat/wp-content/uploads/bus-recorregut-1.jpg,
https://es.wikipedia.org/wiki/Red_Ortogonal_de_Autobuses_de_Barcelona#Fase_2_del_proyecto_de_Retbus,
https://www.tmb.cat/ca/barcelona/autobusos/-/lineabus/H16,
https://www.tmb.cat/ca/sobre-tmb/millores-xarxa-transport/nova-xarxa-bus